5 Top Tips om Fitness vol te houden

26 May, 2014

yesterday-you-said-tomorrow_wide2

Het valt niet altijd mee om fitness vol te houden. Na het sporten heb je altijd zo’n goed gevoel. Toch heb je vaak geen zin of tijd om te gaan. Als je dan voor de TV ligt – wel in je joggingbroek natuurlijk – een zak chips binnen bereik, dan knaagt je geweten. Dit is niet goed. Nou relax hier volgen 5 tips die het een stuk makkelijker gaan maken. 

1. GA SAMEN SPORTEN. Spreek af met een vriend(in), collega, de buren of wie dan ook. Als je eerst iemand moet bellen of een whatsappje sturen dan is niet gaan al een stuk moeilijker.

2. PLAN EEN VASTE DAG EN TIJD. Zet deze in je agenda en verklaar dit tijdstip heilig. Gewoontes zijn goed. Je zult zien dat ook anderen er rekening mee houden dat je op dit tijdstip niet iets anders kunt afspreken.

3. ZORG VOOR AFWISSELING. Sporten moet vooral leuk zijn. Dus probeer nieuwe dingen. Er zijn zoveel groepslessen om uit te kiezen. Doe gerust de ene keer een bokstraining en de andere keer hot yoga. Je eet toch ook niet iedere dag hetzelfde?

4. MAKE IT FUN! Zorg dat het leuk is. Zoek lekkere muziek op voor bij je training, ga hardlopen in een mooi natuurgebied, koop een leuke sport-outfit. Sporten is een feestje maar je moet wel zelf de slingers ophangen.

5. PERSOONLIJKE RECORDS. Als het even kan meet dan je prestaties. Je bent misschien geen topsporter maar het is wel leuk om te zien dat je iedere week een stapje vooruit gaat. Stel jezelf steeds een haalbaar doel.

Deze tips helpen echt om meer regelmaat en plezier in het sporten te krijgen. Een veelgehoord argument is dat een abonnement een goede stok achter de deur is. Je hebt toch al betaald dus dan ‘moet je wel gaan sporten’. Nou er zijn je al een paar miljoen Nederlanders voorgegaan die uit eigen ervaring weten dat een abonnement op de sportschool niet betekent dat je ook echt gaat sporten. Heb jij nog betere tips, we horen ze graag!  DOE HET GEWOON

 

Deel dit via: