Strong is the new skinny! Amen to that. Maar hoe bereik je dat?

15 September, 2016 • Tags: ,

Sinds personal trainer Gamze Gunaydin naast bootcamp ook HIIT-trainingen heeft geïntroduceerd, zijn al haar klanten overtuigd: HIIT is de beste training om supersnel in shape te komen. En om een strakke buik te krijgen! Het enige dat je nodig hebt is doorzettingsvermogen en 30 minuten van je dag.

11

Wat is HIIT?

HIIT (High Intensity Interval Training)  is een korte training van maximaal 30 minuten waarbij je piekmomenten afwisselt met rustmomenten. Denk aan 1 minuut sprinten en 30 seconden rust. Of 1 minuut burpees en 1 minuut rust. Alles kan. De voordelen worden ook door steeds meer wetenschappers onderstreept.

HIIT en hormoonbalans

  • HIIT is kort en krachtig. Perfect dus om je cortisolwaarde in toom te houden. Want cortisol zorgt niet alleen voor afbraak van spiermassa, het stimuleert ook buikvet. Langer dan een uur trainen is dus per definitie niet verstandig.

Buikvet verbranden

  • HIIT stimuleert de aanmaak van groeihormonen (niet meteen aan bodybuilders gaan denken), wat een positieve uitwerking heeft op je spiermassa. En dat beetje meer spiermassa wil je juist wel. Je ziet er niet alleen strakker uit, het zorgt er ook voor dat je in rust meer calorieën verbrandt. Met andere woorden: meer vet verbranden terwijl je niks doet. Wie wil dat nou niet?

Nóg meer voordelen

Daarnaast zorgt HIIT voor meer uithoudingsvermogen. En met een beter uithoudingsvermogen neem je makkelijker zuurstof op, waardoor je ook gemakkelijker vet verbrandt. Last but not least train je met HIIT intensief je core-spieren (buik, rug, billen en heupen).

Dus wil je graag een strakke buik en heb je stiekem een hekel aan hardlopen, dan is 2 tot 3 keer per week HIIT niet alleen een goede oplossing, het is eigenlijk gewoon de beste oplossing!

Met dank aan Gamze Gunaydin. Zij is personal trainer en geeft met haar bedrijf I Love Working Out bootcamp, HIIT en bokslessen voor vrouwen in Amsterdam. 

Deel dit via: