To Barre or not to Barre

20 July, 2016 • Tags: , , , ,

Pas een paar jaar geleden overgewaaid uit Amerika maar inmiddels ook in Nederland steeds populairder: Barre Fitness, een populaire trainingsmethode waarin bewegingen uit Pilates, Yoga en klassiek en modern ballet worden gecombineerd. Ook met OneFit kun je op meerdere locaties meedoen aan een Barre-workout. Twijfel je nog? Lees dan snel verder. 

barre

  1. Barre = de perfecte workout voor tussendoor

Een Barre les zal je waarschijnlijk (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een bokstraining) niet badend in het zweet verlaten. Even omkleden en opfrissen na een Barre-les is vaak genoeg; ideaal dus als je daarna door moet naar werk of een afspraak. Overigens betekent dat niet dat het geen effectieve workout is: door de kleine geïsoleerde bewegingen (‘pulses’) train je juist je spieren heel gericht, zonder dat je meteen buiten adem bent.

  1. Weinig kans op blessures

Omdat Barre een low impact workout is loop je minder risico op blessures. In tegenstelling tot een workout als HIIT of Bootcamp belast tijdens Barre veel minder je gewrichten en spieren. Slim idee dus om Barre toe te voegen aan je normale workout routine, vooral als deze voornamelijk bestaat uit high impact trainingen.

  1. Je wordt er niet bulky van

Doordat Barre uitgaat van veel herhalingen met weinig gewicht krijg je geen bulky spierdefinitie, zoals je dat bijvoorbeeld sneller krijgt van weighted squats of leg press oefeningen. Het resultaat van Barre: lange en getonede spieren.

barre2

  1. Snel resultaat!

En nee, dan bedoelen we geen quick fix om binnen een paar weken in shape te komen, maar de resultaten van wekelijks een Barre-les ga je zeker snel merken. Zo verbetert je houding en kunnen pijntjes aan rug en nek sneller verdwijnen. Even geduld en benen worden strakker, armen meer getoned en billen gelift. Klinkt goed, niet? 😉

  1. Geschikt voor ieder niveau

Don’t worry, je hoeft echt geen prima ballerina te zijn om mee te kunnen komen in een Barre-les. Doordat je de gewichtjes die je gebruikt gemakkelijk lager kunt pakken kan iedereen meedoen. Het leuke is dat je waarschijnlijk al snel verbetering ziet, zodat je ineens tóch dat setje herhalingen kunt afmaken.

Nieuwsgierig geworden? Met OneFit kun je Barre lessen volgen in Amsterdam bij Shape All In, Studio 191, Chassé, MOVE//WEST, Anna Mora, Karen Clark en BarreConcept, in Rotterdam bij No Roots en in Utrecht bij Studio Patricia.

Deel dit via: